گزارش برنامه دیواره ورسک

سرپرست برنامه :   علیرضا مستفیضی

نفرات شرکت کننده :

خانم ها: حوریه نظری، ساناز عظیمی

آقایان: امیرحسین کیقبادی، سهیل سرهنگیان، محمد مهدي نظري، امیرحسین فرامرزی، بابک زعفرانیه، معین امین ناصری، محمد صادق کرباسی،

نوع برنامه :دیواره نوردی

هزینه برنامه :   10000 تومان

راه ها و امکانات دستیابی به منطقه : جاده فیروزکوه پل ورسک

لوازم مورد نیاز : لوازم فنی صعود به دیواره

گزارش برنامه (نام گزارش نویس : حوریه نظری)

ساعت 2 بعد از ظهر از میدان تجریش به سمت جاده فیروکوه حرکت کردیم. تیمی از گروه هم به قصد صعود به قله ارفع کوه با ما هراه بودند. نفرات دیواره با ماشین شخصی و کوهنوردان با مینی بوس راهی منطقه شدیم.ساعت 7:30 به پل ورسک رسیدیم. در ابتدا قرار بود پای دیواره مستقر شویم و شب را آنجا بخوابیم و لی با هماهنگی سرپرست برنامه با بچه های کوهنورد راهی امامزاده سام و لام شدیم و شب را در کنار انها ماندیم. بعد از روستای ورسک روستای ارفع ده امامزاده سام و لام را با صرف هینه اندکی تواستیم شب را در انجا بمانیم امکانات قابل قبول را هم داشت آب برق وآنتتن دهی موبایل در کل مسیر . صبح قبل ساعت 8 و بعد از صرف صبحانه به سمت دیواره حرکت کردیم. از امامزاده تا ابتدای دیواره با ماشین مسافت تقریبی 20 تا 30 دقیقه زمان است.

اقای کرباسی به همراه مهمانشان زودتر از ا به منطقه رسیده بودند و شب را همان جا ماندند. به انان پیوستیم و بعد از گرم کردن نفرات بر روی مسیری با درجه سختی 5/10 b c  کار را شروع کردند. و مسیری هم که قبلن برای گشایش تلاش شده بود تا يك طول کامل شد. تمام مسیرها تقریبن رول کوبی شده اند و درجه سختی و نام مسیر در ابتدای هرکدام هست. هوا طبق پیش بینی از ساعت 3 به بعد بارانی شد و ما بعد از صرف ناهار ساعت 4 بعد جمع آوری وسایل به سمت ماشین ها حرکت کردیم.و بعد از آن در ساعت 6 به سمت تهران حرکت کردیم. قبل ساعت 11 به میدان تجریش رسیدیم.