گزارش برنامه قله پیرزن کلوم

خانم ها :

ساناز سهیلی

آقایان :

مسعود میانجی ، حسن سرهنگیان ، شایان امینی ، مجید قیدی نژاد،  بخشی پور ، آریان زاد ، فرهاد احمد پور

نوع برنامه :کوهپیمایی

هزینه برنامه :

نفری 10000 تومان

لوازم مورد نیاز :

کفش مناسب کوهپیمایی ،  کلاه ، عینک ، لباس مناسب فصل ، وعده غذایی مورد نیاز

فصل هاي صعود و بهترين فصول صعود:

در تمام فصول سال امكان صعود وجود دارد. در فصل بهار خصوصا خرداد ماه بهترین زمان برای صعود میباشد.

در فصل زمستان به علت حجم سنگین برف از این منطقه صعود دشوار است

امنيت، امدادو آنتن­دهي موبايل:‌

منطقه امن است و تقريبا در كل مسير( به جز قله و اطراف آن ) مو بايل آنتن دارد .

ارتفاعات و معرفی منطقه :‌

قله پیرزن کلوم با ارتفاع ۳۸۴۰ متر از قلل البرز مرکزی ، بر خلاف نام خویش بسیار شاداب و استوار در شمال قله

مهرچال و در جنوب آبادی گرمابدر واقع شده است .

مسیر دستیابی به قله در فصل تابستان از روستای امامه است. این مسیر ، مسیر عمومی صعود به قله محسوب می

شود که مسیری طولانی است با شیب کم ، اما برای دست یابی سریعتر به قله میتوان از روستای گرمابدر نیز اقدام به

صعود نمود.

قله پیرزن کلوم در وسط یک مسیر نعلی قرار دارد که در سمت جنوب قله هم هن و در سمت غرب به  قله مهر چال

متصل می شود

گزارش برنامه

نام گزارش نویس : ساناز سهیلی

طبق قرار قبلی ساعت 5:30 در میدان قدس جمع شدیم با کمی تاخیر در ساعت 6 به سمت روستای امامه حرکت کردیم و بعد از 45 دقیقه به روستا رسیدیم . پس از اماده شدن تیم برای صعود از مسیر سمت چپ رودخانه شروع به حرکت کردیم بعد از حدود یک ساعت و عبور از یک شیب نسبتاً تند به مکان صافی رسیدیم که مناسب صرف صبحانه بود و پس از استراحتی کوتاه در ساعت 8:30 حرکت را شروع کردیم و بعد از گذشتن از چند یال نسبتاً تند به خط الراس اصلی رسیدیم که از فاصله دور چند کوهنورد را روی یال غربی مشاهده میکردیم بعد از حدود یک ساعت و نیم طی مسیر روی یال اصلی به دوستان کوهنورد رسیدیم و بعد از یک استراحت کوچک به خاطر اینکه یکی از افراد مشکل آسم داشت و برای اینکه تیم روحیه اولیه خود را از دست ندهد، تیم را به دو قسمت تقسیم شد و سرپرستی تیم اول به آقای احمدپور سپرده شد . حدود ساعت 13:15 تیم اول به قله رسید و تیم دوم با یک ساعت تاخیر به قله رسیدند و پس از یک ربع استراحت هر دو تیم از مسیر یال غربی که به روستای گرمابدر منتهی میشد به سمت ده راه افتادیم پس از حدود دو ساعت پیمایش مسیربه چمن زارهایی رسیدیم که مکان مناسبی برای صرف ناهار بود و بعد از نیم ساعت توقف به سمت ده راه افتادیم و ساعت 18:30 به مسیر اصلی که به ده منتهی میشد رسیدیم و با هماهنگی های انجام شده سرپرست ، وسیله نقلیه ( ون ) سر موقع در محل اماده بود و برنامه در ساعت 8 در تهران پایان یافت.

و در آخر

با سپاس از:

سرپرست محترم اقای مکار نسب بخاطر برنامه ریزی و تصمیم گیری های به وقتشان  در طول برنامه

و  جناب اقای احمد پور که حضور شان در برنامه ها همیشه مایه دلگرمی اعضای تیم بوده و هست .